ჩემი სკოლა და პროექტები

ჩემს სკოლაზე ასე თუ ისე ბევრი პოსტი მაქვს დაწერილი. თუმცა (მგონი) არსად მიხსენებია 22-ე სკოლაში განხორციელებული პროექტები.

პირველი პროექტი, რომლის ავტორი იყო მარინა ზაქარეიშვილი, გახლდათ ”ფიქრები ტაო-კლარჯეთზე”. მონაწილეებმა წარმოადგინეს თავიანთი ნაშრომები თემის სახით (არა უმეტეს 10-გვერდისა). თემებს ასწორებდნენ წინასწარ შერჩეული ჟიურის წევრები. ბავშვებს მონაწილეობის მიღება შეეძლოთ როგორც ინდივიდუალურად ისე ჯგუფის სახითაც (არა უმეტეს 3 ბავშვისა). პრეზენტაცია თემების ჩაბარებიდან რამდენიმე დღეში გაიმართა. გამოვლინდა 6 ინდივიდუალური გამარჯვებული და ერთიც გუნდური. გამარჯვებული ბავშვები სკოლის დაფინანსებით  ხუთი დღით  წავიდნენ ტაო-კლარჯეთში. სკოლის მოსწავლეებს შეეძლოთ გადაეხადათ 340-ლარი და შეერთებოდნენ ამ მოგზაურობას. დამეთანხმებით რომ ასეთი პროექტებით ბევრი (მგონი არც-ერთი საჯარო სკოლა) სკოლის ბავშვები არ არის განებივრებული. მითუმეტეს მათ ჰქონდათ საშუალება მოენახულებინათ ისეთი ადგილი როგორიცაა ტაო-კლარჯეთი. პროექტს მხარს უჭერდა საპატრიარქოც.

მეორე პროექტი, რომელშიც მეც მივიღე მონაწილეობა, იყო ”ფიქრები სამეგრელო-ზემო სვანეთზე”. ამჯერად მონაწილებს შეეძლოთ აერჩიათ ჩამონათვალი თემებიდან რომელიმე და იმაზე წარედგინათ პროექტი. ჩემთვის ჩამოთვლილი ტემებიდან ყველაზე საინტერესო ”სვანური სამართალი” იყო. ბავშვები ამჯერად ვალდებულნი იყვნენ ემუშავათ ჯგუფში (არა უმეტეს 3 ბავშვისა) და პროეტი პრეზენტაციაზე ისე წარედგინათ. გაიმარჯვა ხუთმა გუუნდმა (რომელშიც მე ვერ მოვხვდი = (( ) და 5 დღე იმოგზაურა საქართველოს ამ ორ უმშვენიერეს კუთხეში. ამ პროეტში გამარჯვება მოახერხა ჩემი დის გუნდმაც და მარიამიც დატკბა ამ მხარის სილამაზით.

მესამე პროეტი იყო… სიმართლე გითხრათ სახელი არ ვიცი. ვიხსენებდი და ვერ გავიხსენე, ალბათ იმიტომ რომ ეს პროეტი ცოტა არ იყოს და ვერ იყო ნორმალურად მომზადებული. თემათა ჩამონათვალში იყო აფსოლიტურად განსხვავებული შინაარსის პროექტები და საბოლოოდ არეულ-დარეული გამოვიდა ყველაფერი, რასაც პრეზენტაციის დღეს დიდი დაპირისპირება მოჰყვა ბავშვებსა და პედაგოგებს შორის.  ”გამოჟონა” ასე თუ ისე ბევრმა უსიამოვნო ინფორმაციამ (ჩაწყობის,სამადლოდ დაწერილი ქულების შესაბ,არარეგისტრირებული ტემის გამარჯვებამ) და ყველაზე მნიშვნელოვანი მაინც ის იყო, რომ თემებს ამოწმებდა არაკომპეტენტური ჟიური. ანუ ჩემს თავზე მოვიყვან მაგალითს. ჩემი გუნდის თემა ეხებოდა 1921-წლის 25 თებერვალს, სათაურით ”წითელი ტერორი”, რომელსაც რატომღაც ფიზიკის და მათემატიკის მასწავლებლები ამოწმებდნენ. მე პირადად ვთვლი, რომ ეს თემა ან ისტორიის ან ქართულის მასწავლებელს უნდა შეემოწმებინა.  და მიუხედავად ამდენი უსიამოვნებისა ამ პროეტში გამარჯვება ჩემმა გუნდმაც მოახერხა (სამადლოდ დაწერილი ქულები ჩვენ გვეხებოდა). და 3-დღის განმავლობაში ვიყავით ყაზბეგში.

წელს უკვე მეოთხე გუნდურ ინტერეგრირებური პროექტი ”ჩვენი სამცხე- ჯავახეთი”  ტარდება. პრეზენტაცია დღეს უნდა გაიმართოს. სამწუხაროდ მე ვერ შევძელი მონაწილეობის მიღება მაგრამ სამაგიეროდ ჩემი და მონაწილეობს და ვუსურვებ წარმატებებს = ))  იმედი მაქვს ყოველგვარი აყალმაყალის გარეშე ჩაივლის და ბავშვებს (ისე როგორც მე) არ დარCებათ იმის შეგრძნება, რომ რაიმე უსამართლოდ ჩატარდა. სამწუხაროდ არ ვიცი არც ჟიურის შემადგენლობა და არც პირობები.წელს ყველაზე ცოტა მონაწილე ყავს ამ პროექტს. ალბათ იმიტომ რომ წელს ვინც დავამთავრეთ  ყოველთვის აქტიურობით გამოვირჩეოდით. წელს დამთავრებული 2-კლასიდან მინიმუმ 10-თემა მაინც მიიღებდა მონაწილეობას. დღეს კიდევ სულ 12-თემაა და გაიმარჯვებს მხოლოდ 5. კონკურსი ფაქტიურად არ არის და ჩემი დის იმედი მაქვს.

მგონი გასაგებად ავღწერე ჩემი სკოლის დამსახურება გასართობ-შემეცნებით პროექტებით. უკვე მეოთხე წელია ეს ყველაფერი გრძელდება და იმედი მაქვს რომ კიდევ დიდხანს გააგრძელებენ. მოსანახულებელი კიდევ ბევრია. ამ პროეტით ბავშვი მართლაც რომ ძალიან ბევრს გებულობენ თავისდაუნებურად = ))

3 thoughts on “ჩემი სკოლა და პროექტები

  1. sunwaited

    აააა, ძლივს არ გავიგე რა გინდოდათ შარშან ზაზბეგში შენ, ვივის და ყაველას :დ :*

    Reply
    1. siyvarulovna Post author

      😀 😀 😀 😀 უიმე კაი რა ვეკოოოო 😀
      მთელი ამბები ხდებოდა სკოლაში და ევაზეც ვყვებოდი (მგონი) და ეხლა გაიგე? 😀

      Reply
  2. Marr

    ვაა სკოლა ნახე… ჩემთან არ იყო ეგეთი რაღაცეები. უფრო სწორად იყო, მაგრამ მე არ ვაქცევდი ყურადღებას

    Reply

Leave a Reply

