წამიერი გაფიქრება

”ბავშვები 402-ე ოთახიდან ” – ალბათ ბევრმა იცით ეს მულტ-სერიალი. ცოტა ხნის წინ ტელევიზორში თვალი მოვკარი და ერთი წუთით წარმოვიდგინე მე რომ დამრიგებელი ვიყო. ერთი, ჩვეულებრივი სკოლის, უბრალოდ დამრიგებელი. იმდენი პროექტი, გეგმა და გასართობ-შემეცნებითი გეგმები ამომიტივტივდა, რომ გულიც დამწყდა რატომ არ ვარ კლასის დამრიგებელითქო.

რა კარგი იქნებოდა რომელიმე მასწავლებელს მაინც ჰქონოდა ეს ”იდეები” თავში. იქნებ ბავშვებს არც დაზარებოდათ წიგნის გადაშლა, არც ერთმანეთთან იქნებოდნენ მუდმივ ჩხუბში და კამათში როგორც ხდება ხოლმე 5-8 კლასელებში. სისულელე იქნება იმ ”გენიალური გეგმების” აქ დაწერა. ზოგს შეიძლება გაეცინოს კიდეც – აქ საქართველოში ეგ არასოდეს მოხდებაო. არა და რატომ არ უნდა მოხდეს? რატომ არ უნდა უნდოდეს მასწავლებელს რომ ბავშვს სხვა გზით შეასწავლოს თავისი საგანი და არა მოძველებული მეთოდებით. გაკვეთილი საინტერესო არ არის. ან რა უნდა იყოს საინტერესო? ირეკება ზარი, შემოდის მასწავლებელი,ბავშვები გატრუნულები ელოდებიან ვის გაიძახებს, ზოგი თავისთვის უფალს ევედრება ოღონდ მე არაო. რომელიმე ”მსხვერპლი” შერჩეული იქნება. მერე ჩვეული კითხვებბი – თავი რატომ არ დაგჩა? ამდენი დრო გქონდა და მაინც ვერ მოასწარი, სხვა საგნები ხო მოასწარი? და უაზრობები. ბოლო 10-წუთი გაკვეთილის ახსნა. ზარი ირეკება და მასწავლებლის დაზეპირებული სიტყვები – ზარი ჩემთვისაა, მე ჯერ არ დამიმტავრებია. და მხოლოდ 2 წუთი მორიგი მასწავლებლის გამოჩენამდე. მე მჯერა რომ 40-45 წუთის გატარება ისეც შეიძლება, რომ ბავშვს თავად სურდეს გაკვეთილზე აქტიურობა. ამისათვის მასწავლებელი პირველ რიგში პედაგოგი უნდა იყოს. უნდა იცოდეს როგორ მიუდგეს პატარას. არა როგორც ერთ-ერთ ბავშვს, რომელმაც არაფერი არ იცის, არამედ როგორც თანატოლს. არ უნდა იყოს ის შეგრძნება რომ მე მასწავლებელი ვარ და მე ყველაფრის უფლება მაქვს. ხშირად მასწავლებლებიც უნდა სწავლობდნენ ბავშვებისგან.

ბევრი რამის მოფიქრება შეიძლება იმისათვის რომ გაკვეთილი და მთლიანად სასწავლო წელი საინტერესო,სახალისო,გასართობი გახდეს და ეს ყველაფერი სწავლის თანმიმდევრულად. დიდი სურვილი მაქვს ამ წუთებში რომ ერთი წლით ჩამაბაროს კლასი ვინმემ. რა კარგად მივხედავდიი…

2 thoughts on “წამიერი გაფიქრება

  1. Marr

    მე ვაბმომდი ხოლმე, ერთი წელი რომ ვიყო დირექტორი, სკოლას ავაყვავებ-მეთქი.

    Reply

Leave a Reply

